עיצוב התנהגות לילדים

טבלת התנהגות- לוח מגנטי מחיק לבנים ולבנות

שימוש בחיזוקים חיוביים בשילוב עם לוח ההצלחה תורם להטמעת הרגלים חיוביים

מכיל – 2 לוחות מגנטיים- טבלה שבועית, בעמודה הראשונה ניתן לבחור סוג של מיומנות שיש לעבוד עליה מהאפשרויות הקיימות או רישום ע"י טוש מחיק, בלוח השני יש 21 מיומנויות מוכנות לעבוד אליהן (כמובן ניתן בעזרת טוש מחיק לרשום מיומנות חדשה אשר לא קיימת במאגר המוכן), ועוד 35 " מגנט נסיכה/ מגנט גיבור " אשר יוצמדו לטבלה במקום המתאים ולאחר עמידה במיומנות שנקבעה בהצלחה.

טבלאות התנהגות מאפשרות לנו:
לחזק התנהגות רצויה, למשל לשטוף ידיים לאחר הארוחה, לצחצח שיניים, להכין שיעורי בית
לעודד ולתגמל את הילד על מיומנויות חדשות

איך עובדת טבלאת ההתנהגות:
טבלאות התנהגות עובדות היטב אצל ילדים בני שלוש עד עשר מתאים גם בטיפול בילדים אוטיסטים או בעלי צרכים מיוחדים. מומלץ להשתמש בטבלה לעבוד על משימה אחת עקרונית ועוד משימות אשר "קלות" יותר לילד בהתחלה בכדיי לאפשר לו תוצאות חיוביות ולאחר שבועיים עד שלושה ניתן להחליף מיומנות אחת או יותר ולהוסיף מיומנויות אשר דורשות יותר מאמץ מהילד. חשוב מאוד לתגמל ולעודד אותו בכל הדרך בכדיי שירצה להשתתף ב"משחק" ולנו ההורים להשיג את התוצאה הרצויה אשר כמובן גם הילד ייהנה ממנה בהמשך.

בחרו את ההתנהגות שאתם רוצים לשנות או לחזק. תארו כל התנהגות בבירור ובצורה חיובית, ודברו עם ילדכם על ההתנהגות הרצויה. לדוגמה, תיאור כמו “לצחצח שיניים לפני השינה” הוא ברור וקל יותר להבנה מאשר “להתארגן לשינה”.

מומלץ לתת לילד פרס/עידוד לאחר שהוא עומד במשימות השבועיות, הפרס יכול להיות מילה טובה, פינוק ומתנה סמלית. כל דבר אשר ייתפס בעיניו כהערכה על הצלחתו.
הפרסים הטובים ביותר הם לעיתים דווקא אלו שאינם שווי-ערך כסף, אלא שווי- ערך זמן ויחס מצדכם, כהורים. תוכלו להציע כפרס- יציאה משותפת לגן משחקים או לטיול, הכנת עוגה, משחק כדורסל בחוץ עם אבא, סיפור נוסף לפני השינה, להישאר ער עד מאוחר וכד'
הדרך הטובה ביותר היא לתת פרסי עידוד קטנים בתדירות גבוהה כלומר אחת לשבוע. אחרת ילדכם עשוי לאבד עניין או מוטיבציה.

כשילדכם מתאמץ לשנות את התנהגותו, טבלת ההתנהגות תוכל להראות לו מתי עשה עבודה טובה מאוד ולתת לו מוטיבציה. טבלאות ההתנהגות יכולות לעזור לכם להתמקד בצדדים החיוביים בהתנהגותו של ילדכם ולעשות עבודה במה שטעון שיפור.

תנו לילדכם את המדבקות מיד אחרי שהתנהג בדרך הרצויה. השתמשו במילות עידוד ושבח מיוחדות שיזכירו לו מתי הוא יכול לקבל "מגנט נסיכה/ מגנט גיבור ". לדוגמה, “אספת יפה את כל המשחקים בחדר כל הכבוד מגיע לך מגנט גיבור לטבלה”..

אם ילדכם לא התנהג באופן שמזכה אותו במגנט נסיכה/ מגנט גיבור תמשיכו להישאר חיוביים, בלי להעניש או להגיד משפט “לא תקבל מגנט גיבור אם תמשיך ככה!” עדיף להתמקד במתן חיזוקים כדי שינסה שוב, ובכל אופן אין לקחת ממנו הישגים שהוא השיג עד כה.

את השימוש בטבלה מומלץ להפסיק בהדרגה, ולא באופן דרסטי כשהתנהגותו של ילדכם משתנה.

חשבו לאיזה שינוי בהתנהגות אתם מצפים, כדי שאתם וילדכם תוכלו להישאר חיוביים ומציאותיים. אפשר לתת פרס על שינויים קטנים בדרך לשינוי הגדול. לדוגמה, אם אתם רוצים שילדכם יהיה יותר מאורגן, תוכלו לעבוד איתו בהתחלה על צחצוח שיניים, סידור התיק לפני השינה, סידור המשחקים בחדר וכד'

אם תהיו ערניים להתנהגות ולמיומנויות שאתם מתגמלים, תוכלו לשים לב מתי ילדכם מתנהג יפה ומה עלול לעכב אותו. כדאי לתגמל את ההתנהגות מיד כשאתם רואים אותה. ילדכם עשוי לאבד את המוטיבציה אם לא תשימו לב למאמציו.

בהצלחה!!!

לרכישת טבלת התנהגות לבנים>> טבלת התנהגות לבנות>> אנא כנסו ללינק הבא: http://bit.ly/2R8WBPt

כתוב בוואטצאפ
צור קשר בוואטצאפ